slovnik

Technika meditace

Technika meditace nám umožňuje dospět k výšinám osvícení.

Měli bychom rozlišovat mezi myslí, která je tichá a myslí, která byla umlčená silou.

Měli bychom rozlišovat mezi myslí, která je v tichosti a myslí, která je násilně umlčena.

Když je mysl umlčená silou, tak ve skutečnosti není tichá. Je umlčena násilím a v hlubších úrovních porozumění existuje úplná bouře.

Když je mysl násilně umlčena, tak opravdu není v tichu. Hluboko uvnitř protestuje, vykřikuje a zoufá.

Je nutné, abychom během meditace skoncovali s modifikacemi myšlení. Když myšlení zůstává pod naší kontrolou, osvícení k nám přichází spontánně.

Kontrola mentálních procesů nám umožňuje zničit pouta vytvořené myslí. Chcete-li dosáhnout klid a ticho mysli, je třeba vědět, jak žít z okamžiku na okamžik, vědět, jak využít každého okamžiku a nežít ho v dávkách.

Z každého okamžiku vezměte vše, co se dá, protože každý okamžik je dítětem gnóze, každý okamžik je absolutní, živý a významný. Okamihovost je zvláštní charakteristika gnostiků. Milujeme filozofii okamihovosti.

Mistr Ummom řekl svým učedníkům: "Jestliže kráčíte, kráčejte, pokud sedíte, seďte, ale nebuďte nerozhodní."

Začít se studiem techniky meditace, je vstoupit do předsíně božského klidu, který převyšuje všechno poznání.

Nejvznešenější formou myšlení, je nemyšlení. Když člověk dosáhne klid a ticho mysli, tak "já" se všemi svými vášněmi, brlohy, touhami, obavami, náklonnostmi, atd., jednoduše zmizí.

Pouze v nepřítomnosti "já," v nepřítomnosti mysli, se Buddhata může probudit, aby se spojila s Vnitřním Bytím a vzala nás do extáze.

Škola černé magie Subub uvádí, že Monád nebo Velká Realita pronikne do toho, kdo nemá existenční těla Bytí. Toto vyjádření je nepravdivé.

Co vstupuje do těch temných fanatiků Subub, jsou špatné entity, které se prostřednictvím těchto lidí vyjadřují gesty, činy, bestiálními a absurdními slovy. Takoví lidé jsou posedlí temnými silami.

Klid a ticho mysli, má jediný cíl: osvobodit esenci z mysli, takže pak když splyne s Monádem nebo Vnitřním Bytím, může zažít to, co nazýváme Pravda.

Esence během extáze a v nepřítomnosti "já," může žít svobodně ve světě mlze ohně a zažívat Pravdu.

Když je mysl v pasivním a vnímavém stavu, absolutně klidná a v tichu, esence nebo Buddhata je osvobozena od mysli a přichází extáze.

Esence je vždy uvězněna v boji protikladů, ale když zápas končí a dostaví se absolutní ticho, pak esence zůstává volná a láhev je rozbitá na kusy.

Když praktikujeme meditaci, naše mysl je napadána velkým množstvím vzpomínek, tužeb, vášní, starostí, atd.

Měli bychom se vyhnout konfliktu mezi pozorností a rozptýlením. Konflikt mezi pozorností a rozptýlením nastává, když s takovými útočníky mysli bojujeme. "Já," je promítacím přístrojem takových mentálních útočníků. Tam, kde je konflikt, klid a ticho nemůže existovat.

Tento projektor bychom měli zrušit prostřednictvím sebepozorování a pochopení. Prohlédněte si každý obraz, každou vzpomínku, každou myšlenku, která přijde na mysl. Nezapomeňte, že každá myšlenka má dva póly: pozitivní a negativní.

Vcházení a vycházení jsou dva aspekty téže věci. Jídelna a umývárna, vysoký a nízký, příjemné a nepříjemné, atd., jsou vždy dva póly téže věci.

Prozkoumejte oba póly každé mentální formy, která přijde na mysl. Pamatujte si, že pouze prostřednictvím studia těchto polarit lze dospět k syntéze.

Každá mentální forma může být odstraněna pomocí její syntézy. Příklad: zaútočí na nás vzpomínka snoubenky/ce. Je krásná/y? Zamysleme se, že krása je opakem ošklivosti, a pokud v mládí je krásná, ve starém věku bude ošklivá. Syntéza: Nemá cenu o ní přemýšlet, je jen iluzí, květinou, která nevyhnutelně uvadne.

V Indii se toto sebepozorování a studium vlastní psychiky vhodně nazývá Pratjáhára.

Ptáčku podobné myšlenky, musí projít prostorem naší vlastní mysli po sobě jdoucím průvodu, ale aniž by zanechaly jakoukoli stopu.

Nekonečný průvod myšlenek, které "já" neustále promítá, je na konci vyčerpaný, a pak mysl zůstává v klidu a tichu.

Velký Sebe-uvědomený Mistr řekl: "Pouze v nepřítomnosti projektoru, jinými slovy," já, "přichází ticho, které není produktem mysli. Toto ticho je nevyčerpatelné, nemá nic společného s časem a je nezměřitelné. Pouze tehdy přijde TO, co je."

Celá tato technika je shrnuta do dvou principů:

  1. Hluboká reflexe
  2. Obrovský klid

Tato technika meditace, což je nemyšlení, spustí nejcentrálněji část mysli, tu, která způsobuje extázi.

Pamatujte si, že centrální část mysli je to, co se nazývá Buddhata, esence, vědomí.

Když se probudí Buddhata, jsme osvícení. Musíme probudit Buddhatu, vědomí.

Gnostický student může meditovat vsedě v západním nebo orientálním stylu.

Je vhodné mít zavřené oči, aby se předešlo rozptylování vnějším světem.

Je také vhodné, abychom důkladně uvolnili tělo, abychom předešli napětí jakéhokoliv svalu.

Buddhata, esence, je psychický materiál, vnitřní buddhistický princip, duchovní materiál nebo hlavní hmota, se kterou dáme tvar duši.

Hlubokou vnitřní meditací probudíme to nejlepší, co máme uvnitř, tj. Buddhatu.

Buddhata je opravdu jediný prvek, který ubohé intelektuální zvíře vlastní a který mu umožní zažít to, co nazýváme Pravdou.

Jediná věc, kterou intelektuální zvíře může udělat, protože je neschopné inkarnovat Bytí (vzhledem k tomu, že stále nemá k dispozici vyšší existenční těla), je meditovat, probudit Buddhatu a poznat Pravdu.

Ježíš božský Mistr, jehož zrození letos slavíme (1964), řekl:

Poznáte pravdu, a pravda vás vysvobodí. - Ján 8:32

Tato kapitola je z knihy "Odstranění satanova ocasu," napsaná Samaelem Aun Weorem